Treceți la conținutul principal

Pareri despre masina de spalat vase de 45 cm latime. Merita sau e prea mica?

Pe tema "masina de spalat vase" am mai scris articolul acesta, in care am insirat multe pareri si experiente personale ale posesorilor de masini de spalat vase. Am cercetat si intrebat despre ele in stanga si in dreapta, asa ca articolul e lung si detaliat, pentru ca a trebuit sa ma conving daca chiar merita sa-mi iau o masina de spalat vase (mi se parea un moft).

Daca l-ati citit, ati vazut ca majoritatea recomanda sa-mi iau o masina mare, cat mai mare, de 12-14 seturi (care are, in general, 60 cm latime, 55-60 cm adancime si 88 inaltime), dar veti vedea mai jos ca unii spun ca in cazul in care chiar-chiar nu ai niciunde spatiu pentru una mare, mai bine-ti iei una mica (de 45 de cm) sau una compacta (de 55 cm inaltime, care poate fi montata pe blat sau dulap), pentru ca e mult mai bine sa ai o masina de spalat vase mica, decat sa nu ai deloc!

Incep prin a reda experientele unor oameni care nu aveau unde sa-si monteze masina de spalat vase, dar au facut diverse compromisuri pe care nu le regreta. Daca le cititi, poate va vin si voua idei si ajungeti la concluzia ca puteti cumpara una mare, de 12-14 seturi. Daca nu, treceti la sectiunea urmatoare a articolului.

***

Poblema spatiului: nu prea am loc pentru masina de spalat vase. Sa renunt la idee? Cum au procedat altii?

"Eu am scos dulapul de pe colt si am montat masina de 45 centrimetri latime. :)"

"Viata e alta dupa ce pui masina de spalat vase☺. Mica, mare... nu conteaza! Acum cateva luni intrebam acelasi lucru si eram derutata ca nu aveam loc. Am cumparat-o pe cea mai mare si am pus-o cam... in sufragerie asa. 😂😂😂. E un miracol la cat de mult ne ajuta!"

"Noi am montat una mare in locul cuptorului. Pentru cuptorul electric am gasit alta solutie, pentru ca nu e la fel de inalt si se poate monta si in alta parte."

" Eu am modificat mobila, pentru ca am refuzat sa las loc cand am facut mobila si inca nu aveam copii. Am modificat partea de jos si am pozitionat-o langa chiuveta. Nu regret decizia de a modifica mobila. Este mai necesara masina decat inca un corp pentru lucruri de multe ori inutile."

"Daca iese un pic inafara ca nu are dulapul fix 60 cm cat are o masina, nu cred ca e problema mare. Eu tineam un cos de fructe sau un cosulet pentru maruntisuri."

"Nici eu nu aveam loc ca e foarte-foarte mica bucataria. Nici masa nu am, asa mica e! Am demolat fericita dulapul de oale (care avea si sertare!) dintre chiuveta si aragaz si am pus-o acolo. E putin iesita in afara, dar e piesa de rezistenta."

"Eu am desfiintat corpul cu sertare (tacamuri, paine, pungi si altele). I-am demontat picioarele si l-am cocotat peste masina de vase. Deocamdata <<constructia>> rezista."

"Masina se poate pune si pe dulap. Adica nu neaparat pe podea. Dar de 45 cm e minuscula. Merge doar la pensionari singuri, dupa parerea mea."


Pareri PRO despre achizitionarea unei masini de spalat vase compacta:
 
"Nici eu nu aveam loc. Am optat pentru una mica, pe care am pozitionat-o pe blat."

"Si noi avem una mica pe blat, e geniala, cea mai buna inventie. <3 M-a scapat de o grija, de cand cu bebe."

"Eu am găsit un model mic si compact si sunt foarte mulțumită. Nu bag oale, ca s-ar umple cu 2-3, dar pt farfurii e de ajuns. Suntem 5 in casa. Am asezat-o pe blat, langa chiuveta."

***

Pareri PRO despre achizitionarea unei masini de spalat vase de 45 cm:

"Spala zilnic, cateodata o mai pun si de doua ori daca am tava/mai multe castroane/ oale. Nici eu nu am spatiu, dar una mica e mai bine decat deloc... O iubesc. :))"

 "Si eu am de 45 si e destul de incapatoare, pun si oale jos si farfurii, si vase de yena. Eu sunt foarte multumita. Suntem 4: doi adulti si doi copii."

"Eu am de 45 de cm. Am fost fortati de lipsa de spatiu sa ne luam de 45 cm, dar sunt foarte multumita. Suntem 2 adulti si 2 copii si ii dau drumul odata pe zi (ne incap vasele de la 3 mese). Singurul neajuns este cand gatesc si apar oale mai mari, caz in care ii dau drumul de 2 ori pe zi."

"De 45 cm avem si noi. E foarte buna. 2 adulti, 1 copil de 5 ani si unul de 3. Noi oale bagam destul de rar. Unele nu se preteaza la spalat in masina de vase."

"Suntem 4, avem Electrolux, de 45 cm...e perfecta, decat deloc... O pun o data la 2 zile - copii sunt la scoala si gradi. Dar e suficienta si cand avem musafiri. Imi incap toate. Oale nu prea spal in ea, decat cele micute. Dar tigai da. Si daca chiar nu vreau sa spal cu mana pun programul de 1 ora, apoi pun restul vaselor."

" Eu am masina de 45 si suntem 4. La fostul apartament aveam mare si nu reuseam sa o umplu zilnic. Incap si farfurii mari si oale mari si tot ce vrei. "

" De vreo 6 ani avem masina de spalat vase de 45 cm. Suntem 2 adulti si 2 copii (5 si 7 ani) o incarc zilnic, mi-e suficienta. Uneori o bag de doua ori."

"Cand vin prieteni in vizita o bag de 2 ori. In rest e mai mult decat ok pentru noi 4."

"Una de 45 am avut si noi. A fost super ok pentru o familie de 3 (noi doi +1 copil). Adunam vasele de peste zi si seara inainte de culcare ii dadeam drumul, foloseam in general programul scurt pt vase normal murdare, la final lasam masina deschisa si pe dimineata erau uscate doar le asezam la locurile lor."

"Si a noastra e de 45.  E suficient de incapatoare pentru noi 3. Mai avem o fetiță pe drum, dar ea încă nu murdărește vase. ;))"

"Eu am de 45 cm. Își face treaba foarte-foarte bine. Suntem 2 adulți și 2 copii. Ideea e ca nu prea încap oale mai mari, dar vesela încape foarte-foarte bine."

"E OK si pentru noi. Suntem 3 persoane. Mai bine o pui de 2 ori intr-o zi decat sa nu ai."

"Si noi avem asa mica si spal odata pe zi cu ea, doi adulti si un copil. Si eu vroiam mare, dar, sincer, nici pe aceasta nu o umplem in unele zile. E foarte incapatoare."

***

Mai jos vedeti regrete sau pareri CONTRA despre achizitionarea unei masini de spalat vase de 45 cm:

"Nu imi place pentru ca nu incap farfuriile intinse. Cele de 27 cm."

"Eu zic sa nu-ti iei mica. Eu am dulapuri de 45 de cm si ma gandeam sa iau una de 45. Pana la urma am sacrificat cuptorul si am pus masina mare sub plita. Cuptorul l-am incorporat intr-un corp nou de mobila sub geam. Ma pun pe burta sa bag o tava :)), dar nu regret. Prea mica masina de 45 cm."

"Si noi avem de 45, eu o bag de cateva ori pe zi.... Daca nu ai spatiu te adaptezi la una mica, desi eu simt nevoia de una mare... Nu incap oale decat pe rand..."

"Eu am mică (așa am luat apartamentul, cu ea), dar as avea ce face cu una mare. În cea mică nu prea încap oalele, și dacă încap, nu mai am loc de pahare... Și suntem doar 2. Pe scurt, e utilă și mică, dar as prefera una mare."

"Si eu am una de 45..e minunata, dar 15 cm fac aici diferenta. Imi doresc una mai mare pentru ca incap mai multe si incap si oale mai maricele... Deci eu ti-as recomanda sa iei una mare, pentru ca majoritatea masinilor au si functie de jumate de masura. Sau o umpli la 2 zile."

"Am eu de 45 si isi face treaba bine. :) Sigur ca mi-as fi dorit mai mare dar asta e... In timp inveti sa asezi vasele cat mai bine inauntru, sa incapa muuuuulte. Nu renunta, iti salveaza mult timp si multi nervi. La fel si uscatorul de rufe."

***
Cam asta mi-au transmis oamenii. M-au pus pe ganduri cu fiecare remarca.

Voi mai aveti vreun sfat pentru mine? Sa fac "greseala" sa-mi iau o masina compacta sau de 45 cm, sau sa desfiintez si eu un dulap pentru o masina mai mare?....




Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Chiar merita sa-mi cumpar masina de spalat vase?!

Nu m-am gandit vreodata ca as vrea sa cumpar "asa ceva" sau ca as avea nevoie de o masina de spalat vase. O consideram un moft, nu o necesitate. Imi place sa spal vase si faceam fata binisor la ce se aduna... inainte sa am copii! Acum lucrurile s-au schimbat - cine gătește si are copii mici stie despre ce vorbesc. Descopar ca in orice clipa libera sunt la chiuveta, spaland una din multele boluri, oale, linguri si furculite care s-au murdarit in ultimele ore. In aceasta postare voi impartasi cu voi cautarea mea pentru cea mai buna masina de spalat vase, care sa fie eficienta, nu foarte scumpa, calitativa, incapatoare si... utila! Am auzit oameni foarte dezamagiti de achizitia lor si nu vreau sa ma numar printre ei, asa ca cercetez piata, ma informez si doar apoi voi cumpara o masina automata pentru spalat vesela. Am cerut recomandari in stanga si in dreapta si m-am gandit sa impartasesc cu voi ce am aflat. Puteti citi mai jos diferite raspunsuri foarte interesante si u

Cand trebuie sa imi pun la somn bebelusul?

Cand trebuie sa il culc?  De ce vrea sa doarma deja? De ce adoarme asa de greu bebelusul meu? De ce casca, plange, dar nu adoarme, orice as face? De multe ori mi-am pus aceste intrebari, chiar disperata fiind uneori. Nu am aflat nici pana acum raspunsul complet la toate intrebarile, insa am aflat o informație stiintifica extreeem de putin cunoscuta, care mi-a schimbat viata. Probabil stii deja ca noi toti avem cicluri de somn de 90 de minute. Stiai, insa, ca si atunci cand esti treaz corpul tau functioneaza dupa un orar bine stabilit?! Un doctor in neurostiinte, pe nume Polly Moore,  a scris cartea "The Natural Baby Sleep Solution: Follow Your Child's Internal Sleep Rhythms for Better Nights and Naps", unde explica faptul ca bebelusii devin somnorosi din 90 in 90 de minute si atunci corpul lor e pregatit de somn. Cand se nasc, unii bebelusi adorm dupa 45 sau 90 de minute, dar pe masura ce cresc stau mai mult treji. Timpul e calculat in multipli de 90 de minute, dupa c